Köpvillkor

 

Klarna betalningsvillkor

Fakturavillkor: https://online.klarna.com/villkor.yaws?eid=5448&charge=55
Kontoinformation: https://online.klarna.com/account_se.yaws?eid=5448
Kontovillkor: http://klarna.com/kontovillkor.pdf

Postförskott och fakturering betalningsvillkor

Vid Postförskott så betalar du varorna när du hämtar ut dem på ditt postkontor eller utlämningsställe.
Postförskott ingår i fraktpriset, se frakt nedan. Vid faktura betalning tillkommer 55:-.

Priser

De angivna priser gäller vid ordertillfället. Priserna är inkl mervärdesskatt moms 25%

Garantier

1 års garanti, garantin gäller från inköptdatum. Viktigt är att spara fakturan/kvittot då det gäller som garantibevis. Varan får inte ha utsatts för onormal användning eller vanvård, installationen ska utföras av kunnig/behörig person. Garantin gäller inte om felet har utsatts för olyckshändelse efter du fått varan levererad eller ej följt skötselråd samt service och installations anvisningar. Läs mer om detta på konsumentverkets hemsida http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

Frakt

Frakt tillkommer för standard paket, orderns värde avger priset på frakten:

0-149kr=frakt 49kr, 150-499kr=frakt 99kr, 500-1999kr=frakt 199kr, 2000-5499kr= frakt 249kr. Vid ordrar över 5500kr bjuder vi på frakten.

Leveranstid

Får vi din order innan kl 14.00 packar vi och skickar den redan samma dag, förutsatt att alla varor du beställt finns på lager. Normalt 2-5dagar. Om produkten är slut på lager vid beställningstillfället så är leveranstiden något längre ca 2-5 veckor, hör gärna med oss för det varierar. Skulle det vara slut på lager restnoterar vi den åt er.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så tvingas vi faktuera dig de kostnader vi haft för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostanden för detta är för närvarande 290kr.

Transportskada

Anmälan ska göras till paketutlämnaren under skälig tid (www.posten.se) efter det att skadan upptäckts eller borde ha upptäckts.  Sedan vidarbefodras till oss för vidare hantering. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer, Det är också därför viktigt att försändelsen kontrolleras och avemballeras. För att ärendet ska kunna handläggare fortast möjligt ber vi er behålla produktens emballage så att detta kan besiktigats, Beroende på skadans omfattning så föredras om leverans av produkten.

Ångerrätt

14 dagars ångerrätt gäller vi beställning på distans (gäller ej företag), Villkoret är att produkten är i oanvänt och oskadat skick. Bifoga följesedel samt kvitto. 14 dagar gäller från det datum ni mottagigt varan. Pengarna betalas ut inom 30 dagar. Obs! distansavtalslagen gäller inte för företag. Kontakta oss för vidare hantering. Gällande nyckelfärdiga paket och djuranpassning och mjukvaruprogrammering från Sveriges Säkerhetstjänst Syd AB omfattas inte dessa av distansavtalslagen då dessa är en anpassningsprodukt, samma gäller använda batterier då förpackningen brutits samt kontant/telematikkort utan brytning. Larmsystem som testats där mjuvaran körts igång är ej vidare säljbart. Låscylindrar finns det ingen ångerrätt på pga säkerhetsaspekt gällande kopiering. Läs mer på konsumentverkets hemsida http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Vid fel leverans (antal eller fel vara) står securitysweden för ev. extra post och frakt kostnader. Reklamation måste meddelas inom skälig tid från felet upptäckts, om det skadats pga frakten ska skadan anmälas till posten ect. Reklamationerna kan göras via mail telefon eller brev, där varans fel beskrivs för att nå en snabbare handläggningstid. När varan är reklamerad och ni fått en returadress av oss att skicka tillbaka denna till så reparerar securitysweden produkten (alt bytar ut den). Villkoren är också att delarna inte får vara skadade av vanvård eller utsatts för olyckshändelse efter du fått varan levererad eller ej följt skötselråd samt service och installations anvisningar. Service får endast göras av oss eller ÅF som innehar ett helhetsansvar för produkten. Gällande nyckelfärdiga paket och mjukvaruprogrammering från LarmDirekt AB omfattas inte dessa av distansavtalslagen då dessa är en anpassningsprodukt, samma gäller använda batterier och kontantkort då förpackningen brutits. Även ska våra rekommendationer följas, om inte gäller ej reklamation eller garanti. Djuranpassade system är för ett antal max kg, dessa kan dock utlösa larm om ett djur är lekfullt, hoppar upp i soffa/säng eller tex om det finns en trappa där djuret kan gå upp och detekterad av en sensor, viktigt är också att rätt vinkel är satt. Gällande övriga samt ordinarie reklamationer, Läs mer på konsumentverkets hemsida http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

Störningar på och från GSM-nät

Det kan uppkomma störningar på nätet som kan göra att det uppstår driftstörningar på bla. mottagningsförhållande och sändningsförhållande, och störningar på nätet som beror på underhåll från gsm leverantören och eller tex. överbelastade nät. Mottagning och sändningsförhållande kan också variera på olika orter, dessa störningar och variationer bortser vi oss från då vi inte kan påverka dessa. Viktigt är dock att övervaka systematiskt att gsm nätet fungerar korrekt. Operatören Telenor har enligt undersökningar visat sig fungerat bäst i de övergripande fallen och går att köpa via oss. Telenor kortet är ett sk telematikkort som är avsett för ex larm och dessa är fria från reklam, mms inställningar och behövs endast laddas vartannat år. Vi rekommenderar detta kort till våra produkter.

Force majeure

Vi reserverar oss för ev. fel och lagerbrist bortom vår kontroll, onormala händelser inom transporter samt logistik. Normalt lagerför vi alla våra presenterade produkter.

Säkerhet och Sekretess

LarmDirekt.nu garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredjepart, såvida inte särskilda skäl föreligger, T.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.